Årsmöte | Sverigedemokraterna i Västervik

Årsmöte

SD Västervik höll årsmöte

SD Västervik höll lördagen 14 februari årsmöte. Det var det första årsmötet sedan föreningen bildades i mars 2008.

Ett tiotal medlemmar slöt upp till mötet, där ordföranden Benny Johansson sammanfattade året med att konstatera att den nya föreningen givit god skjuts åt partiets verksamhet i kommunen. Antalet medlemmar stiger och det utåtriktade arbetet ökar kontinuerligt. Bl.a. har den lokala flygbladsutdelningen till hushållen i kommunen varit framgångsrik, med hittills 11.300 utdelade blad sedan arbetet inleddes i oktober. Vidare diskuterades den förestående EU-valskampanjen, då aktivisterna i SD Västervik kommer att dela ut sammanlagt 17.000 valfoldrar i kommunen.

Mötet beslöt att nu utvidga styrelsen. Samtliga tre tidigare ordinarie ledamöter kvarstår, medan Bo Karlsson, sedan tidigare aktiv i SD Stockholm, valdes till ny ordinarie ledamot. Till suppleant i styrelsen valdes nu Åke Möller. Styrelsen för verksamhetsåret 2009 ser ut enligt följande:

Benny Johansson (ordförande)
Johan Pettersson (vice ordförande)
Kenneth Siekas (kassör)
Bo Karlsson (sekreterare)
Åke Möller (suppleant)

Årsmötet avslutades med smörgåsar, hembakt och kaffe under gemytligt samkväm.