Kommunförening bildad i Västervik! | Sverigedemokraterna i Västervik

Kommunförening bildad i Västervik!

Lördagen den tjugotredje mars bildades en kommunförening för Sverigedemokraterna i Västervik. Nu finns det tre kommunföreningar i Kalmar län: de två tidigare är Sd Kalmar och Sd Oskarshamn/Emådalen.

Tidigare har det enbart funnits en arbetsgrupp i Västerviks kommun. Dock har intresset för Sverigedemokraterna växt kraftigt i kommunen sedan valet 2006, vilket lett fram till att man nu valt att bilda en lokalavdelning.
Till det konstituerande mötet samlades ett tiotal medlemmar som valde den första styrelsen för Sd Västervik. Styrelsen har nu tre ledamöter: Benny Johansson (ordförande), Johan Petersson (vice ordförande) och Kenneth Siekas (kassör).

Arbetet kommer nu att intensifieras med syfte att bygga en plattform lokalt inför EU-valet 2009, och riksdagsvalet 2010. Målsättningen inför det kommunala valet 2010 är att komma in i kommunalfullmäktige med bred marginal. Om du bor i Västerviks kommun och bryr dig om din kommuns, och hela Sveriges framtid, tveka inte att kontakta Sd Västervik och att engagera dig i lokalföreningen!