Riksdagsman Richard Jomshof på besök….. | Sverigedemokraterna i Västervik

Riksdagsman Richard Jomshof på besök…..

Under söndagseftermidda´n 9 Mars gästade Richard Jomsof , kriminalpolitisk talesman för SD, Oskarshamn.
På plats fanns representanter och medlemmar från alla kommunföreningarna i länet inbjudna för att lyssna på ett mycket intressant föredrag om invandringspolitikens baksidor, asylmissbruket och kriminalpolitikens avigsidor. Naturligtvis fanns SD Västervik på plats för att ta del av detta.

Richard_Jomshof_Mars_2014

Richard Jomshof  Foto: Åke Möller ©

Vidare togs mycket av nackdelarna upp beträffande EU-medlemskapet, och främst den realiteten att smuggling av vapen och narkotika ökat markant, utan att vi kan göra något åt detta. Främst pg av EU:s fria rörlighet och Schengenavtalet, som gör det möjligt för varor och tjänster att röra sig fritt mellan länderna, men som tyvärr har en mycket stark baksida. Enligt rapporter från tulltjänstemän vid t.ex Öresundsbron, så strömmar det in mängder med vapen bl.a. Det har t.om uttalats från tulltjänstemän att de inte ens vågar ingripa, då misstanke finns om uppenbara försök till smuggling, för att själva inte råka illa ut då dessa tullare är helt obeväpnade. Något att kanske tänka på nu när EU-valet närmar sig och det är dags att ta ställning till allt detta vansinne som det fört med sig.

Jomsof_Asylmissbruk_mars_2014

Foto:  Åke Möller ©