SD:s lokala arbete fortsätter som vanligt | Sverigedemokraterna i Västervik

SD:s lokala arbete fortsätter som vanligt

Ingen har väl senaste tiden kunnat undgå turbulensen kring Almqvist och Ekeroth i partistyrelsens topp, där man efter en krogkväll en sommarnatt för 2 ½ år sedan hamnar i en situation som naturligtvis borde ha undvikits. Vår lokala företrädare i Kommunfullmäktige ger  i VT vår syn på saken i en alldeles färsk intrevju i dagens pappersupplaga av VästerviksTidningen. Vid denna pressläggning återfinns den ej på webben ännu, men vi återkommer om och när den väl gör det.

Som Ian Wachtmeister uttrycker det:
Han kommenterar nämligen idag den koordinerade attacken mot Sverigedemokraterna vars tidpunkt noggrant valts ut för att försöka neutralisera de starka framgångarna partiet haft i de senaste opinionsmätningarna.
Vi tror naturligtvis också att det är så, men det ursäktar inte det som hänt, och vi tycker att vår partiledare Jimmie Åkesson agerat helt rätt.

Men det viktiga arbetet med att få Sverige på fötter, med många svårlösta frågor som bl.a den havereade integrationen/flyktingpolitiken, krimminalpolitiken, vård skola och omsorg på lokal såväl som nationell nivå måste fortsätta, och kommer att fortsätta oförtrutet, oavsett vad som än händer. Vi har ett mål att uppfylla gentemot våra väljare!!

Uppdaterat:
Nu finns länken till VT här: http://www.vt.se/nyheter/arkiv.aspx?articleid=6623355