Sommarens aktiviteter på marknader | Sverigedemokraterna i Västervik

Sommarens aktiviteter på marknader

2011 är ett så kallat mellanvalsår. Många förväntar sig då att de politiska partiernas arbete skall inskränka sig till de politiska församlingarna och till tidningarnas debattsidor.

Den inställningen har inte vi sverigedemokrater. Vi anser att valrörelsen i princip pågår jämt. Ty varje dag av årets 365 dagar skall vi vinna nya väljare. Bara så kan vi växa tillräckligt snabbt för att göra en varaktig skillnad och vrida samhällets utveckling tillbaka på rätt kurs.

Ett självklart led är då att både synas och höras och träffa så många människor som möjligt. I norra och mellersta Kalmar län har vi därför hittills i sommar varit med på fyra olika marknader: Vimmerby, Målilla, Fagerhult och nu senast Virserum. Företrädare från alla tre kommunföreningarna i norra och mellanlänet har deltagit: SD Oskarshamn-Emådalen, SD Vimmerby-Hultsfred och SD Västervik (På Virserums marknad kom också medlemmar från SD Höglandet och hjäpte till )

Det är alltid en speciell känsla att vara med på de småländska marknaderna.
Atmosfären av folkfest, glada människor, sommar och sol: allt gör sitt till för att höja glädjen. Men intressantast är naturligtvis att få träffa alla människor som har frågor och är nyfikna på vår politik. Och som har så mycket att berätta. Som vill tala om Sveriges framtid, kanske också yppa den oro de känner inför stora och oönskade samhällsförändringar, som man inte bett om.

Vi som står på dessa marknader upplever ofta att det är vi som har allra mest att lära av alla de människor vi möter, och inte tvärtom. Så skall det självfallet vara i ett parti för vanligt folk och bestående av vanligt folk.

Vi kommer att fortsätta våra marknadsbesök nu under sensommaren och i höst och ser fram emot alla kommande möten och samtal!

Styrelserna för SD Oskarshamn-Emådalen, SD Vimmerby-Hultsfred och SD Västervik