Styrelsemöte med inbjudna medlemmar | Sverigedemokraterna i Västervik

Styrelsemöte med inbjudna medlemmar

Söndagen den 20 Jan, hade SD Västervik ett kombinerat styrelsemöte/medlemsmöte som ett led i den öppna kommunikationen. Ett antal nya ansikten och medlemmar kom till mötet och hälsades välkomna av mötesordföranden, Benny Johansson. Denna kombinationsträff blev mkt informativ och givande, med bl.a Mattias Bäckström-Johansson från Oskarshamn, som då är distriktsordförande för SD Kalmar Län.
 Mattias_Backstrom_Johansson_Jan_2013_small

Mattias berättade bl.a om den senaste utvecklingen inom SD.s medlemskår och väljarbarometer som tyder på att Sverigedemokraterna kommer att göra ett mkt bra val år 2014.
Detta ställer då höga krav på alla aktiva, plus att det kommer att behövas många flera engagerade personer med fokus på Sveriges bästa, när antalet mandat för SD.s räkning sannolikt kommer att öka markant i Sveriges kommuner o Landsting.

På bilden till höger nedan, kan vi se utvecklingen i antal mandat i Kalmar Län, vilket ser
naturligtvis lovande ut, och det behövs verkligen.Bild_utveckling_Kalmar_Län_small

Efter mötet bjöds det på fika med  goda mackor för alla deltagare, innan hemfärd  i snörusket som rådde utanför.

Vi tackar alla medverkande för visat intresse och hoppas på en fortsatt tillströmning av nya friska fläktar som kan vara med och hjälpa partiet framåt i det hala politiska landskapet som nu råder i Sverige!!

MvH
SD Västervik